The Changeling Voodoo 5 5500
#22
Отправлено 23 Август 2021 - 05:16
zx-c64 (23 Август 2021 - 04:16) писал:
these coolers are quite beefy to cope with existing heat dispassion even at 5v. but i'll consider voltage increase.
Perfect , with this type of fan I get the 7v using the + 12v as positive, and the + 5v as negative. Having a jumper for the + 5v and for the + 12v, I believe you will have to make some changes to the circuit. Or, you already have the solution, given your experience, and I'm just writing nonsense ...
#27
Отправлено 30 Декабрь 2021 - 17:34
Uncle_BoB (27 Август 2021 - 16:52) писал:
Красиво.
А что со скоростью AGP? Работает ли режим 4Х?
А что со скоростью AGP? Работает ли режим 4Х?
не работает, как и 2х. даже если бы работал профита 0 целых, уй десятых. впрочем, ничего нового.
неравнодушный человек пофиксил некорректное отображение 1920x1080 по цифровому выходу. корректные тайминги такие (для замены в inf файле):
HKR,"TIMINGS\1920,1080\60Hz",,,"2048,1960,1992,1232,1141,1144,4,151390000,6000,8,30668"
калькулятор для прочих разрешений здесь:
https://www.vogons.o...Hml9N5CrvL-7_Ds
говорит что это первая видеокарта которая это разрешение нормально в вин98 показывает по цифре, вместе с прочими v4, v5. но из-за hdmi порта тут чаще широкие мониторы подключают.
#28
Отправлено 03 Февраль 2022 - 12:25
большой обзор агп варианта, который будет еще расширен: https://www.vogons.o...hp?f=63&t=85416
автор предложил интересное решение по комбинации двух драйверов для улучшения совместимости.
автор предложил интересное решение по комбинации двух драйверов для улучшения совместимости.
#29
Отправлено 04 Май 2022 - 15:47
тот же автор продолжает исследования и собрал глайд для широкоформатных разрешений, сравнение на видео:
https://www.youtube....h?v=wH7cXppoNLo
https://www.youtube....h?v=wH7cXppoNLo
#30
Отправлено 10 Май 2022 - 03:48
zx-c64 (04 Май 2022 - 15:47) писал:
тот же автор продолжает исследования и собрал глайд для широкоформатных разрешений, сравнение на видео:
https://www.youtube....h?v=wH7cXppoNLo
https://www.youtube....h?v=wH7cXppoNLo
zx-c64 Я думаю, что этот ваш мод, когда он будет завершен, будет действительно полезен.
Будете ли вы обнародовать измененные вами альфа-файлы или подождете, пока они не будут закончены?
#31
Отправлено 10 Май 2022 - 17:03
ciacara (10 Май 2022 - 03:48) писал:
zx-c64 Я думаю, что этот ваш мод, когда он будет завершен, будет действительно полезен.
Будете ли вы обнародовать измененные вами альфа-файлы или подождете, пока они не будут закончены?
Будете ли вы обнародовать измененные вами альфа-файлы или подождете, пока они не будут закончены?
этим занимается энтузиаст по ссылке выше. я уверен что он добьется результата.
#32
Отправлено 16 Май 2022 - 18:05
кое-какие успехи:
поддержка 21:9 и других широких режимов для цифрового выхода для opengl icd и glide3x. пока тестовый вариант. в q3 надо патчить еще саму игру для включения широкоформатных режимов.
само обсуждение: https://www.3dfxzone...yJMdQD4y_48PtHk
wide screen q3 патч: https://www.vogons.o...PscV0bxyetiter0
q2 wide:
поддержка 21:9 и других широких режимов для цифрового выхода для opengl icd и glide3x. пока тестовый вариант. в q3 надо патчить еще саму игру для включения широкоформатных режимов.
Цитата
Those are already built, need the source, will keep searching, think mesa 6.2 has that alt-tab bug.
Here are some preview files, if anyone wanna give it a try (pre-pre-pre-pre-release with no guarantee) (required timings are link a few post before)
https://easyupload.io/9ocf8t (link expires in 30 days)
(!Backup any existing files you have, so you can revert back!)
- glide2x_wrapper.dll, dont need this one, but I use it for testing, same as every other glide2xp build, rename to glide2x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- glide3x_ks210.dll, build from KoolSmoky v2610 glide source, fairly stable, this one is in my testing a bit faster, has some gamma issues in some games, rename to glide3x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- glide3x_sourcef.dll, build from sourceforges 4040 source found on sezeros github, has shaky 2d image(atleast for me) in xp and some red color tinting in both xp and win98, not sure whats up, early builds were working semi-fine, rename to glide3x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- opengl32_mesa.dll, built from mesafx6.2 found on sezeros github, rename to usually Opengl32.dll and put next to games exe and pray it takes this one.
What I test with is raziel 1.06 for win98 and sfft 1.9 (or is it last alpha? forgot) for xp.
If Im spaming Sfft-s topic too much, let me know and Ill open another one.
Here are some preview files, if anyone wanna give it a try (pre-pre-pre-pre-release with no guarantee) (required timings are link a few post before)
https://easyupload.io/9ocf8t (link expires in 30 days)
(!Backup any existing files you have, so you can revert back!)
- glide2x_wrapper.dll, dont need this one, but I use it for testing, same as every other glide2xp build, rename to glide2x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- glide3x_ks210.dll, build from KoolSmoky v2610 glide source, fairly stable, this one is in my testing a bit faster, has some gamma issues in some games, rename to glide3x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- glide3x_sourcef.dll, build from sourceforges 4040 source found on sezeros github, has shaky 2d image(atleast for me) in xp and some red color tinting in both xp and win98, not sure whats up, early builds were working semi-fine, rename to glide3x.dll and put in windowssystem or windowssystem32 for xp.
- opengl32_mesa.dll, built from mesafx6.2 found on sezeros github, rename to usually Opengl32.dll and put next to games exe and pray it takes this one.
What I test with is raziel 1.06 for win98 and sfft 1.9 (or is it last alpha? forgot) for xp.
If Im spaming Sfft-s topic too much, let me know and Ill open another one.
само обсуждение: https://www.3dfxzone...yJMdQD4y_48PtHk
wide screen q3 патч: https://www.vogons.o...PscV0bxyetiter0
q2 wide:
#38
Отправлено 22 Май 2022 - 13:16